Set artistes, un trapezi oscil·lant, un pal xinès i una maleta representen SARAB, que mostra la situació compartida dels refugiats del món: desesperada, emboscada i esperançadora.

Els propers 11 i 12 de maig, a les 20h i a les 18h respectivament, tindran lloc a l’Ateneu Popular 9 Barris de Barcelona dues funcions de SARAB, un espectacle de circ contemporani de la companyia Palestinan Circus School, emmarcat en la campanya Palestina Batega de l’Associació Catalana per la Pau.

Com a part de la company Palestina Batega, la companyia de circ Palestinian Circus School durà a Barcelona els propers 11 i 12 de maig el seu espectacle sobre la situació dels refugiats.SARAB (‘miratge’ en àrab) és la representació de la història que viuen les persones que busquen refugi, en totes les seves etapes. L’obra està dirigida per Paul Evans, director i coreògraf de circ i teatre internacional, que ha basat bona part del seu treball en la reflexió entorn de l’ésser humà.

Les entrades ja es troben a la venda i es poden adquirir a través del següent enllaç.

Palestinian Circus School és una escola de circ amb seu a Birzeit (Palestina) que busca desenvolupar el potencial creatiu dels joves palestins amb l’objectiu d’enfortir la seva identitat i afavorir un diàleg constructiu entre ells per tal que puguin esdevenir actors positius en la societat.

Creada fa dotze anys per Jessika Devlieghere i Shadi Zmorrod -l’actual director-, l’agrupació promou el desenvolupament d’una nova forma d’expressió cultural i una nova generació d’artistes a Palestina. Una forma d’art dinàmica i experimental, encaminada a desafiar les percepcions tradicionals de la interacció artística, alhora que ofereix als joves la veu per parlar sobre la seva vida quotidiana.

Cada any, part del seu equip realitza una gira europea per sensibilitzar sobre la causa palestina i recaptar fons per mantenir oberta l’escola de circ. Durant el 2018, va recórrer diversos països europeus amb l’espectacle SARAB, tot aconseguint portar a més de 60.000 espectadors el seu missatge.

Sota la direcció de Paul Evans, els propers 11 i 12 de maig, la companyia de circ Palestinian Circus School portarà el seu espectacle SARAB a Barcelona,La visita de Palestinian Circus School a Catalunya inclourà diverses activitats amb entitats locals de Nou Barris i de la ciutat. A banda de l’Ateneu Popular 9 Barris, diverses organitzacions vinculades al món del circ, com La Central del Circ, l’Escola de Circ Rogelio Rivel o el Circ Cric, s’han implicat en el projecte. També es faran intercanvis i trobades amb diversos centres educatius i juvenils.

Totes aquestes activitats formen part de la campanya Palestina Batega, coordinada per l’Associació Catalana per la Pau, que té com a objectiu donar la veu al poble palestí mitjançant expressions culturals com la música, el cinema, el circ, el teatre i la poesia. Es va iniciar a mitjans de l’any 2018 i, fins al moment, ha inclòs iniciatives com un cicle de concerts i un cicle de cinema.

SARAB és una iniciativa conjunta de l’Associació Catalana per la Pau i l’Ateneu Popular 9 Barris. Compta amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona i l’Àrea Metropolitana de Barcelona, i la col·laboració de la Comunitat Palestina de Catalunya i la Casa Palestina.

Fitxa tècnica

Direcció: Paul Evans

Producció: Palestinian Circus School

Direcció artística: Alaa Jayousi i Shadi Zmorrod

Artistes: Ahmed Abu Taleb, Mohammed Abu Taleb, Nour Abu Alrub, Hazar Azzeh, Marah Ashmar, Alaa Abu Alrub, Isam Abu Sneineh

Més informació:

The Palestinian Circus School

Fighting for freedom of movement in an occupied territory

The First Palestinian Circus School: The Dream of Shadi Zmorrod

L’entrada SARAB, una història de la vida sota setge ha aparegut primer a Associació Catalana per la Pau.

SARAB, una història de la vida sota setge