Entrada compartida per A.V. SEGLE XX

MANIFEST DE L’AMPA DE L’ESCOLA SALA I BADRINAS
Som 300 famílies de l’AMPA de l’escola Sala i Badrinas, una escola pública multicultural, integradora i vinculada a l’entorn, que ha crescut per quedar-se i per transformar el barri i la ciutat. Som l’única escola de Terrassa que queda en barracons, sí, però tot i així el nostre projecte educatiu innovador ha sabut adaptar-se i superar aquesta barrera. Any rere any cada cop més famílies demanen de venir a la nostra escola.
Portem vuit anys denunciant la manca de compromisos per part de les administracions i la situació d’improvisació en que els nostres fills i filles estan escolaritzats. Després de mil i una reunions amb tots els estaments, ARA som una AMPA en moviment que ha decidit començar a treballar per canviar la nostra situació. Volem un edifici en condicions, sí, però també volem construir un projecte de barri que ofereixi una educació digne, pública i de proximitat als nostres fills. Però no només durant l’etapa d’infantil i primària, sinó també durant la secundària.
Per aquest motiu, les famílies, l’escola i l’Associació de Veïns i Veïnes del barri del Segle XX demanem convertir el Sala i Badrinas en un Institut-Escola i reclamem els següents compromisos per part de l’administració:
1-Volem previsió, estratègia i compromís. L’any 2011, l’escola va començar P3 en un espai on el subsòl estava contaminat, amb risc greu per a la seva salut: primer problema; el grup va ser evacuat d’urgència i van ser traslladats a la biblioteca d’una escola. Segon problema: en aquell nou espai, evidentment, fèiem nosa ja que l’espai tenia usos ambivalents. Finalment, vam acabar el curs següent en un espai en barracons al parc de Vallparadís, un solució provisional que continua, vuit anys després, sense horitzó.2-Volem condicions dignes pels infants. Si tot continua com està previst, sense licitar, sense construir, centenars d’alumnes hauran viscut TOTA la seva educació primària en barracons. Una etapa clau que tan infants com famílies hauran passat patint per si es col·loca el nou mòdul de barracons a temps, demanant més metres i mòduls addicionals o pidolant una mica més d’espai de pati. Una etapa, on a cada inici de curs algunes classes hauran començat al setembre sense l’aula en condicions, sense pissarres, sense mobiliari i fins i tot, sense la instal·lació elèctrica pertinent. Tota l’educació infantil i primària sense gaudir d’espais dignes i amb un pati sempre enfangat i massa petit per a tots els alumnes de l’escola.3-Volem continuïtat del nostre projecte educatiu i vertebrar el canvi al sud de Terrassa. L’any vinent, els cinquanta infants de la primera promoció de l’escola hauran de començar l’educació secundària. A on? En quines condicions? Només hi ha dos instituts públics amb 184 places que al 2020 hauran de donar cobertura als 5 centres d’educació primària pública adscrits, uns 269 alumnes. I la continuïtat del nostre projecte educatiu? El salt a un Institut trenca la feina feta fins ara, la implicació de les famílies i el lligam amb el barri. A data d’avui, ni l’Ajuntament ni la Generalitat ens ofereixen cap alternativa clara ni satisfactòria. Si no hi ha solucions, Terrassa perdrà l’oportunitat de fer créixer el projecte educatiu innovador del Sala i Badrinas. Un projecte que, amb un model d’ Institut-Escola, podria mantenir la seva coherència pedagògica, lluitar contra l’assetjament, l’absentisme i la segregació escolar en aquesta zona de Terrassa i convertir-se en un eix vertebrador i connector del districte amb la resta de la ciutat.

L’AMPA del Sala i Badrinas, amb el suport de l’Associació Veïns i Veïnes del Segle XX, ens comprometem a connectar el projecte amb l’entorn, a oferir una solució global per una realitat fragmentada. Junts farem de l’Institut-Escola un espai de convivència, transmissió de valors entre generacions, on famílies, educadors i infants siguin el motor de canvi del barri del Segle XX.

DESPRÉS DE 8 ANYS, STOP IMPROVISACIÓ!!! INSTITUT-ESCOLA SALA I BADRINAS JA!!!

manifest de l’ampa de l’escola Sala i badrinas