Arran del conflicte amb l’Estat Islàmic, l’Iraq viu actualment immers en una situació d’emergència que ha desencadenat un degoteig constant de persones desplaçades. La regió d’Erbil (Kurdistan) és una de les més afectades. Des de l’Associació Catalana per la Pau, hem engegat un projecte d’acció humanitària conjuntament amb l’entitat local Al-Amal per tal de garantir els drets fonamentals, en particular el dret a la salut de dones i infants, al camp de desplaçats de Hasan al Shami 2.

El projecte recull dues línies de treball principals. D’una banda, pretén assegurar l’assistència mèdica primària als col·lectius més vulnerables, mitjançant la posada en funcionament de diverses unitats mòbils. Al-Amal ja disposa d’una clínica a Erbil i amb aquests nous serveis podrà proporcionar una atenció més propera i eficaç, donada l’ingent demanda de serveis mèdics que caracteritza la zona.

De l’altra, incideix en la sensibilització i prevenció, a través de la informació sobre bons hàbits de salut i la repartició de kits higiènics, per reduir l’exposició a les principals malalties infeccioses.

Dintre de les accions previstes, s’està duent a terme una tasca important de coordinació amb les autoritats locals i regionals, així com amb les agències i les organitzacions nacionals i internacionals que hi exerceixen un rol determinant en l’àmbit de salut.

La relació de l’Associació Catalana per la Pau amb Al-Amal es remunta a l’any 2003, quan davant la guerra i posterior invasió del país, ambdues entitats van treballar conjuntament al llarg de tres mesos en una campanya d’emergència per cobrir les necessitats sanitàries de més de 30.000 persones, a la ciutat de Diyala i a la seva perifèria.

Soci local: Iraqi Al-Amal Association
Fons aprovats
: 107.610 euros
Finançadors: Casa nostra, Casa vostra; Fons Català de Cooperació al Desenvolupament, Ajuntament de Manresa

L’entrada Contribuïm al dret a la salut de les persones internament desplaçades a l’Iraq ha aparegut primer a Associació Catalana per la Pau.

Contribuïm al dret a la salut de les persones internament desplaçades a l’Iraq