En el marc del nostre treball en l’àmbit pel dret a l’alimentació, hem posat en marxa un projecte orientat a garantir el desenvolupament agropecuari local i sostenible a tres municipis de la ciutat de l’Havana (Cuba).

Centro de producción leche de cabraConcretament, es pretén potenciar la producció i l’eficiència de vuit cooperatives (que agrupen més d’un miler de persones) dedicades a la producció i venda de llet de cabra i els seus derivats. L’objectiu principal és la incorporació de pràctiques sostenibles en el maneig dels recursos naturals destinats a l’alimentació del bestiar i a la recuperació de sòls i terres.

El nostre soci local en aquest projecte és l’Asociación Cubana de Producción Animal, entitat amb la qual hem col·laborant anteriorment en accions similars encaminades a fomentar la seguretat alimentària, com en aquest projecte de promoció i desenvolupament de la ramaderia menor a la zona de Campo Florido.

Una de les finalitats de l’actual projecte és incrementar la presència d’aliments saludables als mercats locals. Per a això, es treballarà per generar vincles i xarxes, no només pel que fa a la producció sinó també en relació a la venda. La idea és potenciar els mercats locals com a factors de desenvolupament local participatiu i de base comunitària.

Un altre eix important és l’enfortiment de tota la part tecnològica i formativa: d’una banda, es vol fer èmfasi en la millora de l’equipament i els serveis de les cooperatives; de l’altra, s’estan millorant les capacitats tècniques i de gestió dels seus integrants, amb especial incidència en l’enfocament en igualtat de gènere.

El projecte es realitza en agrupació amb el Casal d’Amistat Català-Cubà de Barcelona.

Soci local: Asociación Cubana de Producción Animal
Fons aprovats: 167.776 euros
Finançador: Ajuntament de Barcelona

L’entrada A Cuba, garantim la seguretat alimentària mitjançant el desenvolupament agropecuari local i sostenible ha aparegut primer a Associació Catalana per la Pau.