Entrada compartida per ASSOCIACIÓ EL LLIBRE DE LA VIDA

Des de l’associació El Llibre de la Vida us fem saber que des del divendres 9 d’octubre la Fira de Santa Úrsula va obrir la reserva d’entrades al conjunt de la programació. Les reserves es poden realitzar on line a través del web www.valls.cat i presencialment a les taquilles centrals del Teatre Principal. Totes les activitats es realitzen amb públic assegut, i controls d’accés, temperatura i entrada així com servei de neteja permanent per garantir per les mesures antiCovid.

Les activitats que s’obren en aquest segon bloc d’entrades són, per espais, les següents:

Equipament cultural del Convent del Carme

Dimecres 21. Presentació del darrer volum de l’Enciclopèdia Castellera, titulat Miscel·lània, a càrrec del director de la col·lecció Xavier Brotons, del col·laborador de l’obra el vallenc Jep Martí, del president de la Coordinadora de Colles Castelleres de Catalunya Sergi Font i de l’alcaldessa de Valls Dolors Farré.

Dijous 22. Presentació de les Actes de la darrera edició del Simposi Casteller de Catalunya, dedicada al periodisme casteller i a la contraposició entre castells de deu i construccions netes, a càrrec de la periodista vilafranquina Judit Benages.

Divendres 23. Estrena dels nous gegants petits de Valls, a càrrec del Cau de Valls, i amb els grallers Bufalodre.

Dissabte 24.

Debat amb els caps de la Colla Joves Xiquets de Valls i Vella dels Xiquets de Valls + Concert vermut amb els grallers Canya d’Or de Reus.

Concert comentat sobre la història dels orígens del toc de castells a càrrec de Xavier Orriols, de Vilanova i la Geltrú, i els grallers So Nat de Tarragona.

Des de la plaça del Blat, visites guiades Indrets Castellers vallencs, a càrrec d’Eli Carnicé.

Dissabte 24. Matí i tarda.

Diumenge 25. Matí.

Plaça Pilar Prim, davant la Biblioteca Carles Cardó

Projecció en sessió contínua de pel·lícules castelleres antigues amb cooperació amb la Unitat d’Investigació del Cinema de la Universitat Rovira i Virgili. En aquest espai la projecció és continua amb una durada aproximada de 30 minuts. Es garanteix l’accés en el dia concret però no la franja horària.

Divendres 23

Dissabte 24

Aparcament del barri antic

Dissabte 24. Carretillada del ball de diables, el drac i el bou tradicional.

El Pati

Dissabte 24.

Orquestra Di-versiones. Concert de versions

Diumenge 25

Balladetes del seguici cerimonial

El conjunt de la programació de la Fira de Santa Úrsula de Valls està coorganitzat per les colles Joves i Vella dels Xiquets de Valls i per l’Ajuntament de la ciutat, i s’inscriu en les activitats de Valls com a Antena Castellera de l’Observatori del Patrimoni Etnològic i Immaterial de Catalunya, dependent del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

Activitats del segon bloc de la Fira de Santa Úrsula a Valls