Continuant la nostra col·laboració amb l’organització Palestinian Farmers Union, estem actualment treballant en una proposta que vol contribuir a la garantia del dret a l’alimentació de la població dels municipis de Alnazlah Al-sharqia i Deir Ballut, situats a les governacions de Tulkarem i Salfit, respectivament, a l’oest de Cisjordània.

Aquest projecte, que es preveu finalitzar l’any 2019, contribuirà a enfortir el teixit associatiu del sector agrícola i a vehicular les seves demandes a través de la creació de dues noves cooperatives, que rebran formació tècnica, administrativa i d’incidència política.

CisjordàniaAmb això, es vol ajudar a l’autoorganització del col·lectiu camperol per tal que tingui garantits l’accés, la disponibilitat i la qualitat dels aliments, així com per fer front a les dificultats del mercat i les vulneracions que pateixen en el dia a dia, fruit de l’ocupació israeliana.

Paral·lelament, s’incrementen les seves capacitats d’incidència davant de les autoritats públiques, per reivindicar els seus drets laborals, alimentaris i mediambientals.

La proposta està incidint de manera especial en la formació i sensibilització dels treballadors i treballadores en mètodes agroecològics i sostenibles, amb l’objectiu de reduir notablement l’impacte que els productes químics tenen sobre els recursos naturals, particularment, l’aigua i el sòl.

En total, 180 persones es beneficiaran directament de la intervenció, el 40% de les quals seran dones.

Sobre Palestinian Farmers Union

Organització no governamental que treballa donant suport als agricultors i agricultores palestins. El seu principal objectiu és recolzar  les cooperatives agrícoles per defensar els seus drets.

Des de la seva creació l’any 1993, ha anat implementant diferents projectes de desenvolupament econòmic del sector agrícola, a través de programes d’enfortiment de les cooperatives, la concessió de microcrèdits, la millora de les condicions de salut dels treballadors o l’aposta per l’agricultura ecològica i orgànica.

Crònica d’una brigada: La pagesia palestina sota l’ocupació

Soci local: Palestinian Farmers Union
Fons aprovats
: 146.676 euros
Finançador: Ajuntament de Barcelona

L’entrada Enfortint les capacitats del sector agrícola palestí a través de la capacitació tècnica i organitzativa del camperolat ha aparegut primer a Associació Catalana per la Pau.